deklaracja dostępności

Strona Główna » deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Deklaracja Dostępności dotyczy strony strony internetowej Dworca Autobusowego Poznań Główny.
  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

• filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
• część plików nie jest dostępnych cyfrowo (pliki wniosków i formularzy Word, pdf)

Przygotowanie Deklaracji Dostępności

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Raport z informacjami o somoocenie dostępności

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Do zdjęć dodany jest tag „alt”, którego celem jest dodatkowy opis obrazków i grafik.
Pola formularzy zawierają dodatkowy opis w kodzie strony.
Struktura nagłówków ułożona jest w odpowiedni sposób.
Możliwość kopiowania treści do proframu powiększająco-czytającego ZoomText.
Możliwość przeglądania strony przy pomocy klawiatury.
Na stronie zachowany jest odpowiedni kontrast elementów.
Możliwość powiększania strony przy pomocy klawiatury.
Dodatkowe informacje o otwarciu linków w nowej karcie.
Poprawna walidacja HTML.
Ramki wokół aktywnych elementów na stronie.
Odpowiednie walidacje formularzy.
Oznaczenie wymaganych pól formularzy.
Powiązanie pól formularza z informacjami o błędach.
Oznaczenie nagłówków H1-H6.
Wzmocnione kolory elementów klikalnych.
Teksty wyrównane do lewej.
Odpowiednie odstępy między wierszami w tekście (interlinia).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dział Informatyki ZKZL — mailowo informatycy@zkzl.poznan.pl lub telefonicznie 614158800.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Większość budynków ZKZL sp. z o.o., odwiedzanych przez klientów jest dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dworzec autobusowy Poznań Główny znajduje się przy ul. Stanisława Matyi 2 w Poznaniu. Pod tym adresem znajduje się budynek, w którym znajduje się Dworzec autobusowy Poznań Główny oraz Centrum Handlowe AVENIDA.

W skład Dworca wchodzi terminal z 16 stanowiskami przyjazdowo-odjazdowymi i 3 stanowiskami dla kursów kończących bieg,
oraz lokal, składający się z kilku pomieszczeń w tym m.in. 4 kas biletowych, informacji, poczekalni, toalet i punktów handlowo-usługowych (kantor, punkt operatora telefonii komórkowej, automaty vendingowe) oraz biura różnych działów Dworca.

Do lokalu Dworca można wejść od strony terminala, oraz z CH AVENIDA.

W obrębie Dworca nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W razie potrzeby pracownicy Dworca służą pomocą w miarę posiadanych możliwości.

Na Dworcu nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Na terenie Dworca nie ma pętli indukcyjnych.

Na teren Dworca można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W lokalu Dworca jest toaleta dla osób z niepełnosprawnością.

Na terminalu Dworca i w jego bezpośrednim sąsiedztwie nie są dostępne wyznaczone miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością.

Istnieje możliwość zaparkowania pojazdu na parkingu zlokalizowanym w obrębie CH Avenida (zgodnie z Regulaminem Centrum) lub też wyłącznie chwilowego /krótkotrwałego/ zatrzymania samochodu od strony ul. Składowej także dla celów załadunku/wyładunku bagażu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Pracownicy służą pomocą w razie potrzeby.

Nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.